søndag den 4. november 2012

Noget om helte...

Det er mærkelige dage for tiden. I går var det et halvt år siden vi mistede Mor-Ena. Jeg brugte aftenen i Hjerting på at lave vinterpynt til 'vores steder'. Det er åbenbart en Jerne-tradition - og den skulle vi naturligvis ikke stå tilbage for...og selvgjort er jo som regel vel-gjort, ik.

I formiddag var min far og jeg inviteret til mindegudstjeneste i Jerne Kirke. Det var smukt og stærkt - jeg græd fra præ- til postludium. Tårene trillede stille ned af mine kinder. Det var især stærkt, da de læste navnene op, men også præstens ord ramte - og varmede. Solen skinnede - og fyldte kirkerummet med lys. Sidste gang vi sad der, var det storm, regn, mørkt og koldt. Den dag var jeg helt tom inden i - chokeret og bange. Det var en lettelse at sidde der i dag, med solen i øjnene og tænke at vi - trods alt - er kommet godt og trygt igennem det første halve år.

Resten af dagen er gået med gåtur ved vandet, æbleskivespisning, strik og snak - lige efter bogen!

Jeg savner stadig - det vil jeg nok (heldigvis) altid gøre, men det lysner - også i efterårsmørket! Pas godt på dine helte - og glædelig Alle Helgens dag...



LeLoulaLi

1 kommentar:

  1. INGA MARGRETHE JENSEN4. november 2012 kl. 18.38

    SMUKT, - JØRN OG LENE.
    GODT AT I VIL DELE DET MED OS.
    KÆRLIGST
    FASTEREN.

    SvarSlet