fredag den 21. september 2012

Et mysterium...

Jeg kan pynte lidt på en fredag i regn og rusk, med et vaske ægte mysterium!

I går da jeg gik hjem fra arbejde, gik jeg af min sædvanlige rute ned langs Larsen-Ledets Gade mellem Skt. Johannes Kirke og Nordre Kirkegård.

Se det for dig. Det er sidst på eftermiddagen. Regn og rusk  - og ikke et øje i nærheden! Uhh....

Pludselig hører jeg et 'klir' og der dumper en stor, smuk, guld-nøgle ned for fødderne af mig!

Jeg aner ikke, hvor den kom fra. Pludselig lå den der bare.... Men jeg hørte helt bestemt 'klir'et', det var nemlig det, der fik mig til at gå lidt frem og kigge ned.

Den mystiske nøgle!
 
Jeg gik naturligvis ind til kirken for at se om den kunne stamme derfra, men uden resultat. Der var heller ikke umiddelbart nogen på kirkegården, der uforvarende var kommet til at kaste en nøgle over hækken. I mangel af bedre alternativer puttede jeg den i lommen.
 
Men sådan et mysterium ligger lidt tungt. Så jeg MÅ altså finde ud af hvor nøgle hører til! Den har intet 'gevind', så det er nok kun en pyntenøgle. Men hvordan den dumpede ned gennem bøgetræerne og landede for fødderne af mig - det forbliver nok et mysterium!
 
God weekend
 
LeLouLaLi   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar