torsdag den 20. september 2012

Efteråret kommer, når man har en kastanje på lommen...

... og passer man på den, bliver man ikke forkølet (sagde min kloge Hr.-Farfar, da jeg var en 3-4 år gammel, og mente han var verdens klogeste mand!)

Efteråret er ved at gøre sit indtog. Kan i ikke mærke det? Skyerne farer over himlen, sol og regn deles cirka lige. Bladene bliver mørke og hænger tungere - hvis de da ikke allerede har givet op, og sagt endeligt farvel til sommeren 2012.

Jeg kan mærke at jeg har lidt svære ved at slippe sommeren i år. Jeg holder uendelig meget af efteråret, men min sommer har været så mærkelig, at det føles som om den næsten ikke har været her.

Jeg HAR fundet mig en lommekastanje. Den lå ved Klostertorv og var lille og fin. Det er lige præcis dér, jeg har fundet mine lommekastanjer de sidste syv år. Måske kommer jeg for lidt i skoven, men sådan en bykastanje er nu heller ikke værst! Jeg oplevede ikke at kastanjetræerne sprang ud i år. Men jeg vil helt sikkert nyde at se dem gå ind i vinteren... Selvom det er alt alt for tidligt!

   Sidste års lommekastanje
 
Æblehøst
 
Varmt strik
 
Ægte kastanje på Trøjborg
 
Dobbelt-regnbuer og togture i regnvejr
 
Blommehøst!
 
 
LeLouLaLi

 

1 kommentar:

  1. INGA MARGRETHE JENSEN21. september 2012 kl. 09.47

    HEJ KÆRE DU.
    JA, EFTERÅRET ER HER LIGE NETOP NU, - JEG FORSTÅR BESTEMT GODT DINE TANKER OM AT DENNE SOMMER FØLES GANSKE UVIRKELIGT...
    KÆRLIGST FASTEREN

    SvarSlet