søndag den 25. marts 2012

Der var engang...

... en lille pige, der søndag formiddag besluttede sig for at blive ven af Den Gamle By i Aarhus. Vejen fra tanke til handling var, i dette tilfælde, ikke lang. Så efter en lille gåtur gennem Botanisk have stod den lille pige pludselig midt i den solbeskinnede gamle by, med sit nyerhvervede borgerbrev i hånden.

Så så man lige mig blive sådan en af de der rigtige aarhusianere! Og nu er det ikke for at lokke eller noget, vel... Men der er godt nok bare helt vildt dejligt i byen. Især i den lave forårssol og under den dybe blå himmel. Og med sådan et borgerbrev i den ene hånden kan man, ganske kvit og frit, tage en ven, en forælder, en faster eller en kæreste i den anden. Så næste gang jeg lokker med en tur til 'Åen', kan det altså meget vel være, at det er den fra 1730'erne...

Som man kan se på billederne herunder, så havde jeg mange af de små gader helt for mig selv. Det gav mulighed for at gå heeelt ned i tempo og nyde de mange fine detaljer.

Den gamle å, med Prismet og det pulserende Aarhus i baggrunden

Smuk bindingsværk

Lav sol over Algade 

Ved åen 

 Ved åen

Smukt lys i Møntmestergaardens køkken

Udsigten fra Møntmestergaarden

Trappen op til borgmestergaarden

Smukke huse i solskin


Nyere huse

1970er Vespa


Jeg glæder mig til at tage dig med - Glædelig Sommertid

LeLouLaLi

1 kommentar:

  1. INGA MARGRETHE JENSEN28. marts 2012 kl. 11.49

    OK, - SOM JEG DA GLÆDER MIG TIL AT VÆRE "MED-BORGER" I "BYEN" SAMMEN MED MIN DEJLIGE "VESTERHAVS-NIECE".
    KÆRLIGST, FASTEREN

    SvarSlet