søndag den 4. december 2011

Folk og Fæ - Fejring og Festivitas!

I dag, den anden søndag i advent, tænder vi to lys i kransen. Jeg er så nostalgisk, at jeg siden min tid i børnekoret har tændt lysene med Adventsvisen i tankerne. I får her 2. vers:

Så tænder vi to lys i kvæld.
To lys for håb og glæde.
De står og skinner for sig selv,
og os som er til stede.
Så tænder vi to lys i kvæld,
to lys for håb og glæde.

Vi har brugt weekenden på fejring og festivitas! Kæresten-min fyldte år i går - og vi fejrede det med hyggelig morgenkaffe, gåtur og glögg, skøn aftensmad og spil, grin og hygge.

I dag tog mine forældre turen fra Vestjylland til Aarhus. Jeg havde dækket bord efter alle kunstens regler. For vi skulle holde vores første rigtige julefrokost. Kæresten-min stod i køkkenet og pludselig duftede 2.tv af andelår og leverpostej. Dét var slet ikke dårligt og min lyst til selv at fejre jul blev bestemt ikke mindre.

Vejret har ikke været så godt i Aarhus i dag. Og i eftermiddags fattede min Mor og Kærsten-min hver sin kop kaffe - og hvert sit sæt strikkepinde. (Henholdsvis fiem strømmepinde nr. 3 og to stolper i nr. 7.)

Vi skulle egentlig have været i Den gamle by. Det kom vi også - nogen af os! Min far og jeg trodsede regnvejr og vind (man er vel Vestjyde) og gik en tur i Botanisk Have. Da vi havde stået lidt - som to våde stakler - og smugkigget over hegnet, tog vi hinanden under armen og gik gennem billetlugen.

Det var vildt hyggeligt! Vi var i Byen fra klokken 16 og næsten til lukketid. Vi fik skumringen med, og de levende lys fik hurtigt overtaget i det tilagende mørke. Der var meget mørkt og vi fik ikke set så meget. Men vi fornemmede! I ved: Den Der Julestemning! Den var der. Lige midt i Aarhus. Ihh....


Gammeldags jul...


Kone på vej hjem til jul...


Min far i samtale med den lokale købmand...


Glædeligt gensyn med barndommens legetøj...

Da vi kom hjem var der ingen sure miner. De havde haft en dejlig stund med snak og strik (og opvask!).

Vi fik tændt det andet lys i adventskransen og spiste en håndfuld  æbleskiver. Nu er familien draget mod Sydvest igen. Det har været en skøn weekend!


Hjemmelig hygge og hjemmestrik...


Glæde og håb - fornøjelig advent til dig! LeLouLaLi

Ingen kommentarer:

Send en kommentar