fredag den 4. november 2011

Tilbageblik...

...på en lang og begivenhedsrig uge!

Jeg sidder i min sofa. Hjemme. Jeg har tændte stearinlys i vindueskarmen. I baggrunden er tv'et tændt - jeg hører/skimmer en 'Kim Larsen-koncert' fra DRs koncerthus. Her er hygge og ro - og dét er altså lige hvad jeg har brug for.

Det har været den vildeste uge. Og jeg har halset efter den. Langt efter. Sådan føles det i hvertfald.
Mine dage har været lange. Flere dage er jeg bare lige nået hjem - og så direkte i seng, efter en stående indtagelse af en rugbrødsmad. Vi har travlt på Papirfabrikken. Meget mere end nogen havde forudset! De næste to uger ser umiddeltbart lige så vilde og travle ud. Men jeg hænger på. Og glæder mig over at mine dage trods alt flyver afsted, med meningsfuldt indhold.

Hov, netop nu spiller Hr. Larsen min yndlings "Jeg sætter lys, lys i mit vindue..." Undskyld mig. Jeg nyder lige det nummer, inden jeg fortsætter!

Så er jeg tilbage.

I den forgangende weekend var jeg i selskab med Stination på Kreativ-messe i Fredericia. Det var en stor succes og vældig hyggeligt! Stination mødte mig på Fredericia banegård med hjemmebag og hjemmegjort ørevarmer. Fantastisk!

Vamset varm ørevarmer!

Garn og perler

Dagen fløj afsted, med masser af indtryk(!) og inspiration for både øje og øre. Vi hørte inspirerende oplæg og sugede til os af de mange lækre kreativiteter. Og så fik vi indkøbt lidt særlige lækkerier. Jeg faldt for nogle fine små keramikperler og nogle massive lavastensperler. Og så var der jo garnet! Både Tante Grøns økologiske bomuld og Rasmillas yndlingsgarn fandt vej til Aarhus. Og indtil nu kan jeg kun bekræfte, at det er nøjagtigt lige så lækkert, som der hviskes her i Blogland!
Det endte faktisk også med, at både Stination og jeg selv blev abonnenter på Kreativ Strik. Jeg håber vinteren bliver en rigtig 'strikkevinter'. Jeg har i hvertfald samlet spandevis af inspiration... og pindene er varmet op!

Denne weekend skal bruges på opladning. Udelukkende. Jeg tror vi gentager successen med en skovtur med kvali-kaffe fra Trøjborg. Det så sådan ud sidste søndag:


Øko-kaffe på en træstamme...

Mine skriverier har den seneste tid begrænset sig til alvorlige sager som rapporter, udtalelser og erklæringer. Saxos forfatterskole har der desværre slet ikke været tid til. Jeg har dog læst lidt med over skulderen på de indkommende indlæg. Jeg selv må dog nok melde hus forbi i år - øv altså.
Til gengæld får jeg læst en hel del på mine mange togturer. Lige nu er jeg i gang med Hvide tænder af Zadie Smith. Det er en vældig sjov og fornøjelig bog. Sproget springer nærmest ud af siderne, så levende er det! Fantastisk!
Og så må man huske på, at der er tre lydbøger til gratis download på www.dr.dk/lydbogsprisen  - Bogen om 'den hundredårrige' kan anbefales. Jeg har læst det på svensk. Og den foregår bl.a. i den lille by jeg strandede i en augustnat i år. Hm..

Nu vil jeg gribe et par strikkepinde... Glædelig fredag til DIG! 

2 kommentarer:

  1. INGA MARGRETHE JENSEN6. november 2011 kl. 11.49

    HEJ KÆRE DU.
    DU HAR DA SUSENDE TRAVLT, - MEN JEG FORNEMMER ALLIGEVEL, AT DU HAR DET RIGTIG GODT MED DET.
    PAS PÅ DIG.
    PÅ GLAD GENSYN, - SNART.
    FASTER INGA

    SvarSlet
  2. hyggelig skovturskaffe
    hilsen far

    SvarSlet