mandag den 17. oktober 2011

Når en kagebager bager peberkage-kager...

... ta'r hun først lidt farvelade og lidt sukkersødt dertil!

Her prøvebages og prøvesmages! For denne lille familie skal snart holde rund fødselsdag. Jeg er på dessertholdet. Og kender man fødselaren, er man hurtigt klar over, at dét i sig selv er en ære. Desserten er uden sidestykke det vigtigste ved den højtid! 

Så kager skal han få. Faderen min.

Jeg prøvebager; Tryllekager og Eventyrkager i et væk. De er tiltænkt børn og barnlige sjæle (og sidstnævnte kommer der en del af!) Jeg har først anskaffet mig en 'sprøjtepose' i dag (under mit allerførste besøg i supermarkedets køkken-dimse-afdeling), så man må bære over med, at kagerne fra i går - fra den rette vinkel - ligner hundelort !

Tryllekager... tør du smage?


Skal nok liige finpudse 'topping-teknikken' ;)



Min weekend har været langsom og lade-lig. Jeg gik - sammen med kæresten min - helt ned i tempi. Når vi ikke bagte kager stod den på gåtur i den smukke sol, sofahygge med hjemmestrik og læsning i min nye bog; Moonwalk med Einstein - en populærvidenskabelig bog om hukommelse. Nu er det mandag og ugen begyndte med en lille times overarbejde og ekstra mandags-travlhed. Så er man i gang!

Hav en dejlig uge - travl eller lad - bare husk at ha' det sjovt imens!  

LeLouLaLi

1 kommentar:

  1. INGA MARGRETHE JENSEN18. oktober 2011 kl. 15.00

    JEG GLÆDER MIG TIL AT SES, - TIL FESTEN, OG TIL KAGERNE.
    KÆRLIGST FASTER.

    SvarSlet