fredag den 7. oktober 2011

"Du trykker bare her... og her... og...."

Bum! Er landet i sofaen. Med et brag!

Efter et intensivt heldags IT-kursus.

Dét er ikke for sarte sjæle. Jeg siger jer, der er meget at lære. Men jeg hænger på. Hvor mit arbejdsliv hidtil har været, om ikke legende let, så ret naturligt; lige til højrebenet som man siger på fodboldbaner..., så er jeg her stødt på en udfordring af de store. Jeg er ikke den store IT-dame. Det falder mig slet ikke naturligt. Og jeg husker stadig - med bævren - den ugentlige EDB-time i slut 90'ernes folkeskole. Jeg var slet ikke med på den innovative IT-boble... og det var - i al stilhed - mig en stor glæde da den sprang. Boblen, forstås.

Men nu vil de så have, at JEG skal undervise i skidtet! De er ikke rigtig kloge, henne på papirfabrikken! Men okay, jeg har givet det en chance. Og man skal jo bare trykke der og der og... Og når man så kommer hjem, kan man pludselig helt selv finde ud af at zoome ud, så man igen kan se til at blogge (på sin lillebitte-mini-computer-med-pludselig-meget-stort-skærm-billede). Det er slet ikke svært. Og jeg lærte det hemmelige trick. Tricket! Poker-fjæs! Hvis en studerende spørg: 'Kan man...?' så sig ALTID: 'Prøv'! Så er ansvaret placeret og man har et par ekstra sekunder til at finde en nødudgang og evakueringsrute - hvis dét altså skulle blive nødvendigt! Ha ha... dét er smart! (Nåh ja, og man KAN faktisk som regel, for det der IT er jo vildt smart!)

Jeg har i ly af den lave efterårssol strikket min vintertrøje færdig. Den er - i følge mig selv - blevet helt perfekt! Intet mindre. Og jeg har haft den på de sidste syv dage...


Lilly - trøje med bladmønster

Opskriften er fra; Mere Feminin Strik af Lene Holme Samsøe. Trøjen er strikket af ca. 400 gram Lucca Fine - 100% super soft merinould med to tråde. Den er både varm og god! I weekenden var den med en tur rundt om en Silkeborg-sø. Her var høj og klar himmel og 20 grader - på en oktoberdag i godt selskab!


En gammel traktor sammen med mig og min vintertrøje!

I dag skulle vi egentlig have været til et større arrangement i Kunstbygningen. Men jeg måtte sande, at jeg lige nu ikke har det store overskud til den slags. En tragedie har desværre ramt min arbejdsplads og en god kollega kæmper fortsat for sit liv. Det har givet nogle tunge dage. Vi venter og længes efter hverdagen med vittigheder og latter - fra ovenstående kollega. Han kommer snart igen. Det skal han. Han er savnet!  

Jeg vil bruge min weekend på gode løjer. På krea, en bog og gå-tur med min dejlige kæreste. Det skal nok gøre godt! Vi er startet på hyggen, og har her til aften mæsket os i rødvin og hjemmegjort tapas.. uhm!

Tapas på 2.sal

Pas på dig og dine - og hav en dejlig weekend!

- LeLouLaLi

PS. Og stort tillykke til Thomas Tranströmer, som igår vandt Nobelprisen i litteratur. Han har været nomineret hvert år siden 1994 - så man kan fristes til at mene, at det måtte være hans tur. Det passede mig fint. Jeg læste hans lille Den stora Gåtan igår, og slutter dette indlæg af med et citat!

Nobelpristager på hjemmegjort trøje, mens regnen silede ned udenfor bibliotekets vinduer


Små fine ord...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar