onsdag den 21. september 2011

Jakke til Jens...og andet hyggelighed

... Jeg har strikket en lillebitte jakke. Til sådan ca. 3,5 kg ren Jens-hed. Det er min kollegas lille nye dreng, og han skal selvfølgelig have lidt varmt til efteråret.

Jakke til Jens, af knap 100g. Alpaca-uld fra Drops

Da klokken i dag slog seksten, sprang jeg ud af Papirfabrikken - der var nemlig lige et passende hul mellem bygerne. Det gav et udmærket påskud til en langsom slentretur gennem Universitetsparken. Her er efteråret for alvor ved at sætte sine spor. Her er smukt og melankolsk, mens blade og kastanjer falder til jorden. Jeg tror weekendes gode vejr, skal bruges til en god gammeldags skovtur. Det har potentiale for en god og smuk opladning!

Brugte blade siger 'tak for i år'


Regntunge bær

I mandags tog jeg endnu en hyggelig 'hverdags-dag i Hjerting'. Vi fik snakket om stort og småt, evalueret Danmarks politiske situation, strikket et par pinde og planlagt lidt forestående rund fødselsdag. Da jeg tirsdag morgen skulle videre på min færd, fandt min far og jeg et gammelt 'maskinrum' fra den Vestjydske jernbanes storhedstid:
Et kig ind gennem vinduet


I det gamle maskinrum fandtes de her mægtige sporskiftemaskiner. Træk 'her' og hele flokken kommer til Skjern, træk 'der' og toget fortsætter ind mod Esbjerg. Det er utroligt så meget historie, man pludselig kan finde inde bag en rude.

...Nu vil jeg skifte spor, og hoppe ud i køkkenet efter én af disse kage:

...Med ønsket om en glædelig onsdag, LeLouLaLi

Ingen kommentarer:

Send en kommentar