onsdag den 14. september 2011

Dage med glæde, dage med liv...

Når sensommerens regnfulde hverdag trænger sig på, er det rart at tænke tilbage på de mange gode oplevelser - i gode menneskers selskab - sensommeren allerede har budt på! Det hele begyndte med et besøg fra København. Her blev hygget og kreeret omkring det gamle skrivebord - i selskab med ingen andre end amagerkaneren Stination.

Vi legede med krympeplast, perleplader, strik og hækling... Observerede det dersens Festuge-koncept (på sikker afstand) og snakkede til søvnen indhentede os!

En superhelt i perleplade



Kryppeplast som blev til køleskabsmagnet

Ugen efter holdt jeg fødselsdag for en mindre flok familiemedlemmer. Igen var det det gamle skrivebord, der dannede rammen omkring det gode selskab. Det blev en weekend med sensommersol og varme.

Fødselsdagsbord - med fødselsdagssol...


På mystisk vis endte damerne alle med garn mellem hænderne (herrene øvede sms!)

I sidste weekend var vi på kombineret sygebesøg ved Svigerfaderen og gæstevisit hos Fasteren i Aalborg. Her blev snakket og hygget - med blødt garn, varme stearinlys og kølig hvidvin.

Garn og hvidvin i skøn kombination


Lister man ind og kigger til 'dukkerne', kan man se, at her sandelig også hygges... på gammeldags manér!


Gode mennesker på skovtur (...Vent på mig, sa' fotografen!)

Mit nyeste påhit er "Hverdage i Hjerting" Jeg rejser temmelig meget rundt (og rundt!) i Region Midtjylland, og lige præcis omkring mandag og tirsdag passer det helt perfekt med et stop i Hjerting. Det er efterhånden snart 10 år siden jeg flyttede hjemmefra. Som studerende brugte jeg meget, at rejse hjem i hverdagene og gøre mine selvstudier der. Siden jeg er begyndt at arbejde, er jeg alt alt alt(!) for sjældent hjemme. Så sådan en helt almindelig mandag, med mors mad og snak om aktuelt og uaktuelt gør virkelig godt!

Min hverdag i Hjerting blev denne gang krydret med både storm og strømsvigt - sådan skal dét gøres Vestjylland! Det er i hvert fald tydeligt, at man så befinder sig her. Heldigvis var min Georg-Gear-Løs-Far indehaver af en strømsvigtslæselampe, så krimilæsningen kunne fortsættes:

Svensk krimi på svensk!


Hverdagene kan bare komme an. Jeg er fyldt op af glade stunder!
Knus Leloulali


2 kommentarer:

  1. INGA MARGRETHE JENSEN16. september 2011 kl. 18.40

    HEJ BEGGE TO...
    JEG ER BARE SÅ GLAD FOR AT HAVE VÆRET "MED" TIL NOGLE DEJLIGE STUNDER SAMMEN MED JER.
    FINT VALG, - MEN DET BLIVER VIST SVÆRT FOR HELLE T.
    ALT VEL HER.
    SMUKT SOLSKINSVEJR IDAG.
    KÆRLIGST FASTER.

    SvarSlet
  2. Hej Inga,

    Ja, det var en dejlig tur til Nordjylland! Jeg håber det er ok, med et par stemningsbilleder :)

    Valget var fint, men jeg er ligesom du, en kende bekymret for Helles muligheder fremover. (Se evt. mit nyeste indlæg)

    Her går det fint - er at finde på sofaen, med en lunken forkølelse - øv øv!

    Knus Lene

    SvarSlet